Az Európai Unió szervei a közeli jövőben bevezetni kívánja a karbon-kibocsátás mérését. (Ausztráliában már 2012. július 1-jével hatályos.) Önkéntes alapon azonban multinacionális cégek már elkezdték beszállítóiktól megkövetelni a karbonkibocsátás szerinti minősítést.

Szakértők becslései szerint ahhoz, hogy a klímaváltozás abbamaradjon, az egy főre eső teljes széndioxid kibocsátás nem haladhatja meg a 2,5 tonnát évente. (Carolyn Fry) Ehhez képest Magyarországon az átlagos éves széndioxid kibocsátás 2006-ban fejenként 5,88 tonna volt, míg az USA-ban 19,78 tonna.

A karbonlábnyom meghatározható: vállalatra, termékre, rendezvényre, egyénre, stb.

Karbon lábnyom csökkentése:

 

  • Kibocsátás csökkentés cégen belül – pl. energiaracionalizálással, megújuló energiaforrásokkal – egy adott pontig oldható meg csak gazdaságos keretek között.  Ezzel a vállalkozás spórol.
  • A maradékot érdemes karbon kreditekkel semlegesíteni (globális a probléma, így mindegy hol történik a kibocsátás csökkentése). Ezzel zéró kibocsátású lehet a vállalat, miközben környezeti-, társadalmi felelősségvállalásban vesz részt és mindezt felhasználhatja a marketingben, amellyel pozitív kép alakítható ki a vállalatról.

 

Önkéntes karbon kreditek szerepe:

 

  • CO2 kibocsátás, karbon lábnyom
  • Csökkentés – házon vagy cégen belül egy adott pontig
  • Semlegesítés – karbon kreditek „nyugdíjazásával” megújuló energiatermelés további támogatása
  • Globális a probléma – mindegy, hogy hol történik kibocsátás csökkentés
  • Hatékony: igazolt, már megvalósult kibocsátás csökkentés
  • Az áram mellett a karbon kreditek is a zöld farmok termékei – azok még gazdaságosabbá válnak
  • Felgyorsítják a technológiaváltást!
  • Zéró kibocsátású / karbon semleges lehet a vállalat
  • zöld marketingben felhasználható, pozitív kép

 

Kérje részletes ajánlatunkat az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.